משולחנה של היועצת

תלמידים והורים יקרים,

שמי גל ואני שמחה להצטרף לצוות 'שדות' כיועצת בית הספר הנכנסת.

חגי תשרי מאחורינו, ואנו צוללים אל שגרת הלימודים הברוכה.

ככלל, אנו מצפים לשגרה ונעים לנו במצב בו לכאורה, הכל ידוע מראש. ניתן לצפות את שעתיד לבוא ולהתרחש ועם השנים סיגלנו לעצמנו את ההרגלים שבעזרתם אנו רגילים לפעול ולהתמצא במרחב המוכר והבטוח.

יחד עם זאת, תלמידנו ותלמידותינו, כדרכם של ילדים, גדלים ומתפתחים והם עושים זאת בעולם שלא פוסק להתפתח ולהשתנות. שינויים וחידושים אלו קוראים תיגר על המציאות היומיומית והמוכרת לנו. צריך לדעת לבחון את השינוי, ללמוד אותו, להתנסות בו, להתאים את עצמנו לסביבה המשתנה או לשינוי שבסביבה ולמצוא את מקומנו מחדש בכל עת. להשתלב ולהיות מוכן לאתגר הבא. התמודדות זו נדרשת בכל המישורים – הלימודי, החברתי, הרגשי וההתנהגותי. כל המיומנויות הדרושות ללומד החדש כוללות יכולת התמודדות אישית, יכולת קבלת השונה והשינוי וסל כלים שתכליתו הכשרת התלמידים לעבוד יחד בצוות ובו בזמן להוסיף ולהתפתח ברמה האישית. על מנת להצליח לרכוש את סל הכלים והמיומנויות הללו הלומד צריך להיות פנוי ללמידה, דרושה לו רווחה נפשית.

העשייה שלי כיועצת בית הספר מתמקדת בקידום הרווחה הנפשית של כל באי ביה"ס – תלמידים, מורים והורים, על-מנת שיחד נוכל לאפשר לכל תלמיד ותלמידה להתקדם בתהליך ההתפתחות והלמידה האישי שלהם באופן מיטבי. הבסיס לכך מושתת על אקלים חינוכי מיטבי, בו כל תלמיד ותלמידה ירגישו בעלי ערך, אהובים, מוגנים, בטוחים ושייכים. אני מסייעת לצוות החינוכי ביצירת אקלים זה, אשר מאפשר לתלמידים להיות פנויים ללמידה ולהתפתח.


במסגרת שיעורי כישורי החיים אותם אני מובילה ומנחה בבית הספר, נפעל לקידום הדיאלוג המיטבי בין התלמידים, ולפיתוח וקידום הדיאלוג בין מורים לתלמידים, לשם חיזוק הקשר הבינאישי ויחסי הקרבה בין מורים לתלמידים. 
מטרה חשובה נוספת הנה קידום הלמידה הרגשית והחברתית של התלמידים – למידה אשר מטרתה לסייע בידם להכיר את עצמם ואת והיכולות הטמונות בהם, להכיר את קשת רגשותיהם ולדעת למקם ולווסת את עצמם במנעד הרגשות המשתנה, להתמודד עם המשימות ההתפתחותיות שבפניהם, עם סיטואציות חברתיות שונות, עם שינויים ומעברים במעגל החיים בעולמנו המשתנה ולמצוא פתרונות שמתאימים להם. 

לכם, ההורים, תפקיד מרכזי וחשוב בהצלחתנו לצייד אותם בדרכי ההתמודדות המתאימות לגילם תוך איתור וניצול החוזקות הקיימות בהם. ההבדל בין אתגר לקושי הוא בצורת ההסתכלות, בגישה ובניסוח. חשוב שתשדרו לילדיכם ביטחון בחזרתם לבית הספר ובצוות החינוכי, תמלילו את הכוח בשגרה, ואת החוזקות הספציפיות שטמונות בילדכם ויסייעו בידו, או בידה, להתמודד בהצלחה עם כל שינוי ואתגר.

כמו כן, אני מהווה את הכתובת להתערבות וטיפול בעתות משבר וסיכון. במהלך הימים הראשונים ללימודים נכנסתי לכל הכיתות, הצגתי את עצמי ואת התפקיד שלי, הכרתי את התלמידים והסברתי להם היכן ומתי אני נמצאת.

אני מזמינה אתכם ליצור קשר בעת הצורך דרך מחנכות הכיתות או מזכירות בית הספר במספר – 04-6372953.

אני נמצאת בבית הספר כל ימות השבוע למעט יום שישי.

בברכת שנה מלאה ימים טובים, רוגע ומשמעות,

גל דודסון-גילברט.

 

 

כניסה למערכת